טניס / מתן גילור
טורניר וומבלדון (2000) – סיבוב שלישי
שידורים בערוץ ספורט 5 וספורט 5 לייב החל משעה 13:25.
היום יתקיימו משחקי החלק התחתון של ההגרלה.
רק נזכיר שמחר יום מנוחה. משחקי שמינית הגמר יתקיימו ביום שני ה-9 ביולי.
13:30 חואן מרטין דל פוטרו(5)-בנואי פייר. דלפו שיחק מצוין וניצח את לופז כשהאו שומט 7 משחקונים בלבד. פייר קיבל בייגל משפובלוב במערכה הראשונה, אבל משם ניצח את שלוש המערכות הבאות.
13:30 ג'יל סימון-מתיו אבדן. סימון ניצח את ברטיני בשלוש מערכות. אבדן נדרש לארבע מערכות נגד רובר.
15:00 אלכס דה מינואר-רפאל נדאל(2). די מינואר עבד קשה וארבע מערכות כדי לנצח את הרברט. נדאל לא הרשים אבל עשה מה שצריך כדי לנצח את קוקושקין בשלוש מערכות. סביר להניח שהתרחיש הזה יחזור על עצמו גם היום.
15:30 (משוער) מילוש ראוניץ'-דניס נובאק. המשחק הופסק במצב של 6:7 6:4 5:6.
17:00 (משוער) ארנסט גולביס-אלכסנדר זוורב(4). באחת ההפתעות הגדולות של הסיבוב השני, גולביס ניצח את דז'ומור שהגיע לטורניר בכושר מצוין בחמש מערכות. זוורב כבר היה בדרך הביתה, אצל לשמחתו נעצר המשחק וקטע את המומנטום של פריץ. כשהמשחק חודש יום למחרת הוא כבר השתלט עליו וניצח את המערכות הרביעית והחמישית.
אחריו ניקוס קריוס(15)-קאי נישיקורי(24). במשחק הקודם של קריוס נרשמה סנסציה כשהוא ניצח את האסה בשלוש מערכות מבלי שאף אחת מהן תגיע לשובר שוויון. נישיקורי עדיין לא נראה כבעבר ונדרש לארבע מערכות נגד טומיץ'.
17:30 (משוער) ז'ירי וסלי-פאביו פוניני(19). וסלי הפתיע את שוורצמן וניצח אותו בשלוש מערכות. פוניני לא התקשה מול בן ארצו בוללי ואיבד לו 7 משחקונים בלבד וכמובן 0 מערכות.
17:30 (משוער) קארן חצ'אנוב-פרנסיס טיפוא. חצ'אנוב התקשה מאד מול בגדטיס. הוא כבר זכה בשתי מהערכות הראושנות רק כדי להפסיד את שתי הבאות. בסופו של דבר התעשת וניצח את המערכה החמישית. טיאפוא הפסיד את המערכה הראשונה לבנטו, אבל משם התהפך המומנטום והוא זכה בשלוש המערכות הבאות.
*המלצת צפייה* 19:30 (משוער) קייל אדמונד(21)-נובאק ג'וקוביץ'(12). יופי של משחק בין הבריטי המדורג הבכיר בטורניר לבין נולה המתקמבק שנראה הכי טוב בטורניר עד כה. שניהם ניצחו די בקלות בסיבוב הקודם – בשלוש מערכות כמובן. אדמונד את קלהן ונולה את זבלוס, כשהוא מאבד 6 משחקונים בלבד.
פורמולה 1 / דוד "פאקו" סעדה
גראנד פרי בריטניה – מקצה הדירוג
מקצה הדירוג למירוץ שייערך מחר בסילברסטון. שידור בספורט 5 לייב ב-16:00.
אופניים / דוד "פאקו" סעדה
הטור דה פראנס – קטע 1
ברוכים הבאים לטור דה פראנס של 2018, שייפתח היום ויימשך 21 ימים (בתוספת יומיים של מנוחה). את הפריוויו לטור, למי שלא ראה, ניתן לראות כאן. הטור, בניגוד לשנים האחרונות, ייפתח בצרפת עצמה (וגם לא ייצא מתחומה).
קטע 1 של היום הוא קטע שטוח, שייצא מהאי נוארמוטייה, וימשיך ברובו לאורך החוף של חבל הלואר הקסום. הקטע מיועד למאיצים כגאביריה, סאגאן, גרונבייגן, קיטל, גרייפל, דמאר וקריסטוף. רוחות הצד שלאורך החוף יפתו קבוצות חזקות לנסות ולפצל את הפלוטון, כך שצפוי להיות לנו קטע עצבני למדי, יחסית לקטע שטוח. שידור ביורוספורט ובספורט +5 מ-11:50.
תיכנון הקטעים השנה עוזר לפרום. בחלק הראשון עד ליום המנוחה אין הרים. פרום וסקי יכולים לרכב הגנתית ולהמשיך את ההתאוששות שלו מהגירו. אחרי כל גם בתקופת ההכנות לטור הוא עושה קילומטרז דומה.
בהחלט נכון. כתבתי גם בטור של מתן שהעובדה שהטור נדחה בשבוע בגלל המונדיאל גם היא קריטית להתאוששות שלו מהג׳ירו.
זה די סטנדרטי. גם בשנה שעבה קטע 9 היה קטע ההרים הראשון (היתה המקפצה בקטע 5, אבל זה נחשב קטע גבהי ולא הררי).
ב-2016 קטע 8 היה קטע ההרים הראשון.
ב-2015 קטע 10 היה קטע ההרים הראשון.
בקיצור, ככה בנוי הטור. אין בזה הטבה מיוחדת לשנה הנוכחית. בטור מתחילים לטפס מאוחר.
במיוחד לא כשיש לך קטעי פאבה באמצע. מנוחה זה לא.
בינתיים הרוכבים הבכירים ממשיכים להיכנס בזיכוי של פרום מכל כיוון.
הכי צפוי בעולם
מי דיבר? פורט אמר משהו נגד החבר?
ניבאלי עכשיו
גם דומלאן קודם. הם לא נכנסים בפרום אלא בזיכוי
גם דומלאן קודם. הם לא נכנסים בפרום אלא בזיכוי
באופן מקרי(?) הם השניים שסיימו במקום השני בוואלטה ובג'ירו והרשעה שלו יכלה לתת להם ניצחון. 😉
בדיוק
פאקו ומתן, תודה רבה. קראתי בעניין רב ובהנאה (עם כוס קפה שחור חזק) גם את סקירותיכם לקראת הטור. תענוג אמיתי.
לא בדיוק יכול לשים את האצבע על הסיבות המדויקות אבל יש לי תחושה טובה לגבי דה מינואר היום. שחקן מעניין מאוד.
תחושה נכזבת, מתברר…
למביני העניין – למה כל הזמן מזכירים את זה שלפרום ודומולאן "יש את הג'ירו ברגליים", הרי הוא הסתיים כבר לפני חודש וחצי.
מניח שבגלל העובדה שמדובר בגראנד טור המעמסה על הגוף היא פסיכית וההתאוששות קשה, אבל דבר כזה לוקח יותר מחודש? איך זה הגיוני מבחינה פיזית?
זה בדיוק העניין. המעמסה על הגוף היא גבוהה, ודאי כשאתה הולך לשים על הגוף מעמסה באותו סדר הגודל, ולנסות להיות תחרותי באותה העת. העובדה היא שהפעם האחרונה שמישהו הצליח לעשות דאבל של שני גראנד טורים סמוכים לפני פרום בשנה שעברה הייתה של מארקו פנטאני ב-1998.
דלפו רואה את פייר נפצע ועובר את הרשת לדרוש בשלומו.
מת על הטניסאי הזה.
להפתעתי הרבה העתון המקומי שלנו שלח כתב מיוחד לטור דה פראנס המתחיל לקבל כותרות ראשיות כאן. קראתי שם משהו מעניין שלקבוצת מוביסטאר ישנם שלושה רוכבים שמתחילים כ-LEADERS שלהם, והם מאמינים שזה ייתן להם צ'אנס יותר גדול לנצח את פרום. מה שלא הבנתי מהמאמר זה אם השלושה יישארו כשלושת המובילים או בהמשך הטור האחד שיתברר כבעל הסיכויים הטובים ביותר יישאר הרוכב המועדף שלהם.
הם מציגים את זה כך, אבל ברור שזה לא המצב. ואלוורדה הוא אחד הרוכבים הגדולים, אבל רחוק מהשיא, ולא במצב של לזכות בגראנד טור. קינטאנה ולאנדה כבר כן יכולים לשחק במשחק ההובלה הכפולה, אבל זה סוג של חרב פיפיות. ברגע שלא ברור מי המוביל שלך, אז זה יכול לפגוע בקבוצה במצב שבו אתה צריך להחליט, למשל אם הם נמצאים במקומות שונים בקטע – על מי אתה מגן? ואם שניהם בבריחה, מי מהם צריך לנצח בקטע ולזכות בשניות הבונוס? לכן נראה שבכל זאת קינטאנה אמור להיות הבכיר מבין השניים, ולאנדה יהפוך למוביל במקרה של חולשה\פציעה\תקלה של קינטאנה.
שאלה נוספת: האם זה בלתי אפשרי לחלוטין לרוכב יחיד להגיע עם העזרה שהוא צריך (מכונית להחלפת ציוד וכו') ולהילחם כיחיד על התואר?
כי אם לא, מדוע לא משנים את הטור לתחרות בין הקבוצות, ורושמים את ה-LEADER של כל קבוצה כמנצח אפשרי?
אין כזה דבר. החוקים מאד ברורים וקשיחים. יש מספר ידוע וקבוע של קבוצות – 22, ש-18 מהן מהדרג הראשון, ו-4 מהשני, ובכל קבוצה יש 8 רוכבים (היה 9 עד השנה שעברה). לא ממש הבנתי את השאלה השנייה.
אוקיי חושב שהבנתי. העניין הכי יפה בעיניי במירוצי אופניים זה העובדה שאין במירוץ רק תחרות אחת (על הזכייה בטור), אלא הרבה מאד תחרויות משנה. יש את הזכייה בקטע, יש את ההתמודדות על הקטגוריות השונות, יש את העזרה לרוכבים מהקבוצה ועוד הרבה דברים אחרים. הטקטיקות של רוכבים שונים במהלך כל קטע לפעמים מתלכדות ולפעמים מתנגשות בגלל המטרות השונות, והשחמט הזה הוא אחד הדברים המרתקים ביותר בדינמיקה של המירוצים.
מצא לו זמן להתרסק דמאר
הקטעים האלו תמיד מועדים לפורענות.
פרום זה הרוכב מסקיי שהתרסק. חייב לתת פור לאחרים.
הולי פאק.
בלי להתרסק פרום לא מרגיש במירוץ?
וקינטאנה מתפנצ'ר. מה נהיה עם הקטע הזה.
עכשיו נאירו עם גלגל. איזה בלאגן
גביריה. אין תחרות.
לידאאוט נפלא של קוויקסטפ
מסורת של שנים.
לפחות הקטע הזה מקזז את חוסר השוויוניות של ה TTT
עכשיו צריך לראות מי מה-GC הפסיד זמן וכמה. ניבאלי ומייקה בטוח מלפנים. פורט, פרום וקינטאנה בטוח הפסידו זמן.
בארדה, ניבאלי, אוראן, דומולאן, וולורדה, מייקה, אלפיליפ, מולמה כולם מקדימה.
גם זאקארין, בארגי, ג'י תומאס ופוגלסאג.
ואיך שכחתי – גם לאנדה.
גם רוגליץ'ודן מרטין לא הפסידו זמן.
ייטס פורט ופרום מפסידים 50 שניות. קינטאנה דקה ועשר שניות.
חושב שהבטחתי בטור של מתן ובשלך שהוא פרום לא יחזיק .
לא מקרה לא טכניקה לא פור .
פשוט תשישות.מצטברת הוא לא מצליח להתרכז במירוץ חלש מדי.
וחסר את התוספים הרגילים ,אני לא מבקר כרגע פשוט מעדכן .
לתוסף הזה יש השפעה ממכרת מנסיון אם חייבים להפסיק שימוש נדרשים לתקופת התאוששות ארוכה .
אין אותה הפעם.
עדיף היה עבורו לא להתחרות ,וזו לא ביקורת כי מה שיקרה בטור הזה עבורו יהיה לדעתי התעללות לא חושב שיסיים.
פורט, ייטס, פרום הפסידו 51 שניות. קינטנה עם המון תמיכה מהקבוצה 1:15.
פורט ופרום איבדו 51 שניות, אבל זה משהו שהקבוצות שלהם יכולות לקזז כבר מחרתיים. ניירו במצב הרבה יותר גרוע. אביד 1:15 דק' וזה עוד לפני הנג"ש הקבוצתי.
הוא בעיקר איבד את הקבוצה שלו…
אבל זה בדיוק העניין כשאתה בא דו ראשי. אתה לא הולך אחורה בשביל אחד מהם, אלא מבין שמעכשיו עברת למוביל אחד.
זה ניהול סיכונים שמוכיח את עצמו.
לא מופרך שמעכשיו לאנדה יסומן כמוביל הקבוצה הבלעדי.
לא הורידו אפילו רוכב אחד לתמוך בו. זו שטות מוחלטת לקחת החלטה כזו כל כך מוקדם.
נכון לגמרי. לאנדה הראה במירוץ האחרון שהוא שען הרבה יותר גרוע מקינטאנה. מה הטעם בקבוצה כזאת אם אתה לא יכול לשלוח רוכב או שניים למוביל הפוטנציאלי שלך.
הוא יכול להקים קבוצת מחתרת עם איגן ברנאל…
אפרופו ברנאל – מה היה לו לשרוף כ"כ אנרגיה על חזרה קדימה? עבור לרכיבה רגוע. אז תסיים 5 דק' פיגור. למי אכפת?
המאבק על הלבנה. נראה לך שסקיי יוותרו על משהו?
סולר איבד לא מעט זמן בעצמו.
וגם לטור נתקע מאחור אאל"ט.
נכון. שכחתי ממנו בכלל.
להטור הגיע טיפה לפני סולר שניהם הפסידו כדקה לברנאל.
לא חושב שברנאל יילך על הלבנה. סקיי מוקדשת למטרה אחת, ואחת בלבד.
אני חושב שהמאמץ הגדול שהוא השקיע היום מעיד אחרת.
מה שבטוח אני לא הייתי ממצמצץ לרגע כשנגיע לפאבה. יותר מדי קבוצות יחפשו לצמצם פערים.
1. המילטון.
2. פטל.
3. רייקונן.
4. בוטאס.
5. ורסטפן.
5. ריקרדו.
כשלא יהיה כדורגל אנסה להצטרף כמה שאפשר
אצל הנשים כולן מפסידות, האלפ הודחה ע"י הסייה מטאייוואן.
לא מבין את מוביסטר. בחיי.
החלטה הזויה.
מה הבעיה שאחד הדומסטיקים יתן לו את האופניים לרכב 3 קילומטר לסיום? זה היה פוגע בלאנדה? קשקוש.
אחת ההחלטות המוזרות שראיתי. מחליפים פנ'צר ללידר פוטנציאלי של קבוצה 3 קילומטר לסוף.
גם אם האופניים לא היו במידה היה מגיע לסוף בקלות עם כולם.
אכן. החלטה הזויה.
אגב יכול להיות שאם היה רוכב על הפלאט עד ה-3 ק"מ, היה מקבל את הזמן של המוביל. לא בטוח לגבי החוק פה.
הגבתי גם בטור של מתן עכשיו חזיתי בירור כי פרום יתרסק לאו דוקא היום אבל יתרסק, מתן כתב כי פרום ירכב על עפר ,יפה על עפר רשנ יותר לרכב מאשר בפאווה…
בענין התרסקות. היום אפשר לטעון למקריות ,אך זו לא היתה בשנים עברו….
בענין צריכת חמצן של לאנס הגבתי עליה בטור של מתן מאתמול .
החלטה הכי נכונה של מוביסטאר בחמש שנים האחרונות.
רוצים אותו כדומסטיק ,לא רוצים אותו כמוביל .
אוצים שיעבוד בשביל ולוורדה השנה.
זו ההזדמנות האחרונה של ולוורדה.